خط تولید پروتون سال آینده در ایران دوباره به راه میافتد. اینبار در کنار شریک قدیمی پروتون، یعنی زاگرس خودرو، نام سایپا هم شنیده میشود تا به کمک پروتون سهمی از بازار بزرگ ایران خودرو داشته باشد.
اولین نشانه بازگشت پروتون، آمدن لوتوس به ایران است. یک سالی میشد که خبر آمدن لوتوس را به بازار ایران میشنیدیم اما چیزی قطعی نبود تا نخستین هفته مهرماه که ایلیا موتور رسما از اسپرتهای انگلیسی 350 تا 400 میلیون تومانی لوتوس رونمایی کرد. وقتی لوتوس با آن قیمت ماورایی به ایران میآید پس چرا مالکش به ایران نیاید؟!
[1395/08/16 20:00]
در شرایطی که این روزها بحث بر سر تعطیلی برخی کارخانههای قدیمی داغ است، دامنه این ماجرا به خودروسازی نیز کشیده شده و این بار صحبت از توقف فعالیت یکی از شرکتهای قدیمی بخش خصوصی به میان آمده است.آن طور که برخی رسانهها عنوان کردهاند، زاگرس خودرو در حال حاضر تعطیل بوده و این اتفاق در دولت یازدهم رخ داده است و هماکنون کارگران شرکت موردنظر در بلاتکلیفی به سر میروند.جدای از اینکه صحت این خبر مورد تردید است و مسوولان شرکت مربوطه از تداوم فعالیت آن با نامی جدید میگویند، نگاهی به اتفاقات گذشته نشان میدهد ستونهای زاگرس خودرو از دولت قبل و با تصمیماتی به اصطلاح یک شبه، شروع به لرزیدن کرد.این خودروساز بخش خصوصی در آن دوران با پروتون مالزی همکاری مشترک داشت و برخی محصولات این شرکت را مونتاژ میکرد و در شرایطی که طرفین قصد گسترش فعالیتهای دوجانبه را داشتند، ناگهان مسوولان وقت سایپا از راه رسیده و مانع این اتفاق شدند.
[1396/02/06 9:00]
خط تولید پروتون سال آینده در ایران دوباره به راه میافتد. اینبار در کنار شریک قدیمی پروتون، یعنی زاگرس خودرو، نام سایپا هم شنیده میشود تا به کمک پروتون سهمی از بازار بزرگ ایران خودرو داشته باشد.
[1396/01/14 14:00]